16 December 2008

Bila aku menulis.......

Wei....
Ada satu perkara yang kau perlu tahu tentang manusia. Manusia yang hilang intuisi terhadap sesuatu akan bertindak lemah dalam apa-apa yang dahulunya dia passionate. Aku sedar bila aku malas menulis, aku akan tetap menulis tapi dengan nada malas seperti sekarang dan menempel ini:



Bukan tak ada isu nak diperkotak-katikkan. Cuma tak cukup kata-kata vulgar (macam adik kita jerit dalam clip diatas) nak aku hambur untuk post itu nampak eksklusif dan berani. Bukan tak boleh tulis benda-benda yang provoke dan mencabar. Ini pun bukan blog politikal. Aku cuba kurangkan 'gula' dalam minuman dan tambah manis dalam senyuman.

Gula dan kalori boleh bawa diabetes.

Aku belajar dari post kawan-kawan baru yang memberi nasihat berguna dan bagaimana bertahan lama untuk terus menulis. Kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi kata Melodi. Nasihat Melodi tak boleh pakai, tapi tagline tu membina. Apapun, aku tetap akan terus menulis lagi tapi malam ini aku terlalu capek untuk menulis panjang. Sesuatu yang aku tak pandai ialah menulis pendek untuk memahamkan orang yang membaca. Aku rasa ada yang tak faham dengan teks pendek ini.

Ps: Aku baru dapat berita kereta Asum hilang petang tadi. So, sama-sama kita berdoa dan sembahyang hajat supaya kereta itu dapat balik. Insyaallah.

4 comments:

Penulis Kami said...

ni sapa yang tulis nih....qarma or si tolol?

-neofishy yang curious

Anonymous said...

weh bwh tu posted by qd lah...

Anonymous said...

ha'ah..sounds familiar..

-G-

Apa Kau Nak said...

kadang-kadang melalui senyuman itu lebih mudah melenturkan rasa (dan mencapai objektif yang diingini). Kurang gula bukan jadi lemah malah lebih sihat! :)