28 July 2009

SENSITIF







Teeeettt….. teeeetttt…. Mesin punchcard mencetak masa 8.30pagi.

Lepas punchcard lepak warong pekena teh tarik dan makan sesedap rasa. Masuk kerje pkl 9pagi, ada masa lagi lepak lepak.
Bila lepak setable lima enam orang macam macam cerita la keluar, cerita gusti, bola, politik, mistik, dangdut, maikel jeksen dan lain lain.
Gua lebih banyak mendiamkan diri waktu pagi, gua hanya menjadik pendengar setia, sekali sekala gua akan angguk tanda setuju.
Tiba tiba gua terdengar satu cerita yang gua rasa sungguh IN dengan mood gua pagi tu, seperti sebiji magnet, telinga gua terus menangkap cerita yang keluar daripada mulut member gua ni.

Amir: pung pang pung pang melencong ke bandung pung pang pung pang gadis gadis barang baik pung pang pung pang muka mcm luna maya, maya karim, bungaCL, cinta laura, mak mah pung pang pung pang nak kawin hantaran murah seribu hengget pung pang pung pang terus nak kawen 2 kat indon pung pang pung pang konek 9inci pung pang pung pang

Tora: LU BERANI KE????? GUA TENGOK LU SPESIS TAKUT BINI TERKEDU KEDU APACERITA NI BRADER!!!!!

Amir: * wacha!!! * mengkarate meja makan tanda protes, terus angkat kaki blah masuk kedalam kilang tanpa mengucapkan salam kepada rakan rakan lain, dari kejauhan gua nampak sekali sekala dia mengesat mata, masuk habuk agaknya…

Lim bok seng: haiyaa lu tak buley cakap ini mcm maaa, tengok itu manusia sudah hati membara

Tora: alamek gua gurau gurau apa, gua kena kutuk takut bini rilek rilek je one corner

Lim bok seng: lu lain maa dalam hati ais batu, itu manusia hati tisu maa


Sensitif betul lelaki yang sudah berkahwin dengan ayat “takut bini”, sekian.

No comments: