25 July 2009

Juara Tumpang

Satu pertandingan bowling telah diadakan baru-baru ni anjuran tempat kerja aku. Secara national service, aku pun terlibat sama. Kena ikut arahan daa.

Sampai-sampai ke tempat perlawanan, rupa-rupanya setiap peserta telah diberikan baju dan wajib memakainya. Semalamnya aku balik kerja dan pada masa tu baju-baju telah diedarkan mengikut saiz badan masing-masing. Aku pulak baru tau dan hasilnya, aku takde pilihan dan terpaksa ambik saiz S untuk badan aku yang saiz XL. Ngok betul! Mujur ketua kumpulan aku switch baju dia yang bersaiz M dengan aku. Badan dia kecik dari aku. Jadi, aku pun pakailah saiz M. Besarlah sikit cuma aku tak dapat sembunyikan perut besor yang hanya ada one pack, bukan six pack.

Selepas taklimat, sedikit ucapan dan blaa... blaa... blaa, perlawanan pun dimulakan. Frame pertama memang aku naik haji (atas 100 markah), frame kedua ngam-ngam haji (100 markah) dan akhirnya frame ketiga aku pancit dan tak haji langsung (bawah 100 markah). Habis je perlawanan aku check markah keseluruhan peserta dan jadi takut sebab aku yang paling corot sekali. Aku sembuyikan badan kat satu corner dan diam sebab takut ketua kumpulan cari aku pastu marah sebab boleh kacau kat markah kumpulan. Sehinggalah tiba masa penyampaian hadiah, aku rasa terkejut. Sangat terkejut, beb. Kumpulan kitorang telah dinobatkan sebagai juara kumpulan. Dapat piala untuk kali kedua. Kali pertama aku dapat piala ialah masa aku form 5. Dapat nombor tiga dalam pertandingan Scrabble.

Aku balik rumah, slow-slow tunjukkan piala tu kat bini. Dia gelak aku kaw-kaw punya but still, dapatlah jugak ucapan tahniah dari bini tersayang. Aku rasa bangga lain macam pada masa tu. Sebab bergelar juara; Juara Tumpang.



1 comment:

tora corgan said...

jgn sampai gua jumpa piala tu gua patahkan brader!!