14 July 2009

Asap Tebal

Malam tadi aku ke pusat bowling untuk latih tubi bagi pertandingan yang akan diadakan pada hari Sabtu nanti. Motor komando telah ku parking di hadapan kafe Old Town White Coffee bersama motor-motor berkilat yang lain. Lepas parking motor senget, aku pun terus bergegas ke pusat bowling.

Habis latih tubi, aku pun terus balik. Seram sejuk aku sebab tak jumpa motor komando. Rupa-rupanya aku je yang rabun malam tak nampak. Memang ada kat situ tapi lampu jalan telah dipadamkan. Sebab tu tak nampak. Kasihan dia.

Aku start motor komando dan tanpa menunggu enjin dipanaskan, aku terus masuk gear satu dan vroom. Dalam jarak satu tiang aku pun pandang pada side mirror. Terperanjat aku. Korporat-korporat yang ngeteh di Old Town White Coffee bingkas bangun siap angkat laptop dari tempat duduk sebab ada asap misteri yang menyelubungi mereka. Ya! Ia adalah asap yang datang dari motor komando aku. Padan muka diorang. Dasar korporat menumpang internet secara free dan hanya memesan secawan kopi bongok sahaja di kafe.

Cerita pasal korporat, semasa menulis sekarang ni..... Teringat aku akan satu band. Aku pun pasang lagu dari Carcass - I Told You So (Corporate Rock Really Does Suck). Outtakes dari Swansong sessions. Dah lama tak layan Carcass, beb.

Kepala dah ngantuk..... Esok cokang.

Weiii.... Ni apa motif ada teddy bear kat atas tu? Alooo tokey..... Kasik tukorlaa.....

3 comments:

tora corgan said...

ni apa punya gangster main bowling ni!

Abang Dozo said...

beb, ko belum tengok lagi gangster join poco-poco waktu petang.

tora corgan said...

hahahah cibai la poco poco