04 November 2009

PAGAR PAGAR CINTA YANG LOST




Tiap kali kalau gua terpandang pintu pagar rumah yg berbentuk bunga kerawang yang berwarna seakan solid gold gua mesti teringat jiran lama gua dekat taman megah ria masai.
Seminggu sebelum kejadian tragis berlaku, rumah sepupu gua yang gua tumpang tapi gua buat macam rumah gua sendiri telah dimasuki pencuri, diorang cuma sempat sampai carporch, habis kasut cap nike, hushpuppy, clarks kena tibai dgn matpet, kasut cap pijat tak disentuh pun. Sedih jugak kasut nike gua yang baru 5bulan gua beli dekat alikhsan angsana kena kebas, matpet tu pedulik apa bau kaki gua, yang penting boleh tolak murah murah.
Pintu pagar rumah jiran gua ni punya lah cantik pakai iron rod, design bunga bunga yang dicat solid gold, gua bajet mau dua tiga ribu harga pagar tu. Mungkin masa tu matpet tengah layan stim, benda yang di cat warna emas disangka emas tulin, apa gila kaya sangat jiran gua nak salut emas kat pagar dia, bukan matpet je yang nak curi, gua pun nak join sekali kikis emas tu time tengah sesak hujung bulan. Punya lah cepat matpet tu potong bunga pagar kaler solid gold tu tak sampai 15minit kalau tak silap kiraan gua ada 6bunga emas tu dipotong dengan lincah guna gergaji besi, jenama apa mata gergaji yang matpet pakai itu gua kurang pasti. Daripada cerita cerita ahli mesyuarat tingkap yang ternampak kejadian tersebut berlaku 3orang matpet yang buat kerja. Macam lipas kudung diorang lari bila kena sergah dengan ahli mesyuarat tingkap.

Ok serius gua dah lost nak cerita!



Gua nampak pintu pagar rumah orang pakai autogate nampak macam best je kalau pekena sebijik dekat rumah gua. Diapunya harga pun boleh tahan riban riban, gua punya pintu pagar pun nak kena tukar ni kasi yang ada iron rod dengan bunga kerawang kaler solidgold. Baru la orang lalu depan rumah gua sambil berbisik dalam hati “waw solid gold sehh”.

Ok serius gua dah lost nak cerita!



Lagi sebulan bonus nak masuk, banyak benda nak bayar banyak benda bak beli banyak lubang yang nak ditutup dan digali, demm la pintu pagar!! Habis lost duit gua!!! Sekian.

No comments: