13 May 2009

LAIN DUNIA

Waktu: 9pagi

Lokasi: Bilik rehat

Dari dpn pintu kilang gua sudah nampak keadaan agak kelam kabut, beberapa budak kilang gua nampak berlari lari cemas ke bilik rehat. Kali terakhir gua nampak scene mcm ni 2bulan lepas sewaktu Jimi Jongos kena ekor 2riban, dia bol makan free kentaki. Ini serius ni!!

Tora: jeng apa cerita ni??

Siva: adey cha" lu slow tongkang daa, ini cerita byk serius tau sama mcm dkt perak sana!

Tora: wa dah agak dah mesti serius ni, story sket...

Siva: itu Lim haa sudah masuk mentol hospital, dia suda tak kenal semua orang, makan tak mau, cakap tak mau, duduk diam aja, so sedey....

Seingat gua kali terakhir gua nampak si lim ni jumaat lepas time rehat, gua tengok elok je sehat walafiat. gua memang jarang bebual dgn dia, cuma angkat muka je kalau berselisih biasa la gua kan kerek apa. Tapi gua tau dia mmg menganggap gua ni rakan sekerja yg berhati mulia.

Selepas gua CNN sana sini cari berita baru la gua tau cerita sebenarnya, Lim sudah kena penyakit mental yg diberi nama Anxiety Disorder.
Gua sudah call member gua Dr.Bob utk mendptkan info tapi dia takjawab call mungkin tgh sibuk bertugas.
Memandang kan gua ni seorg yg celik IT, utk mendptkan maklumat tu hanya di hujung jari gua aja. Gua sudah bukak wikipedia pastu gua search satu kali Anxiety Disorder, gua sudah bertemu jawapannya, gua baca sekali lalu.......dan.......gua tak paham.....

Dipendekkan cerita si Lim ni depress yg teramat deep, jiwa kacau yg teramat hebat, katanya bersebabkan peribadi hal keluarga. Dia murung dan tertekan rasanya dah bertahun dia pendamkan sahaja dan akhirnya memakan diri sendiri. Mengikut pengamatan gua la dia dah memutuskan perhubungan dgn dunia normal yg kita lalui sekarang, dia mengambil keputusan utk hidup dlm dunianya sendiri.

Lim, gua doakan lu kembali sehat mcm selalu.Sekian.

No comments: