06 May 2009

KEAJAIBAN


Baru baru ni wa telah pergi kesebuah butik bundle(butik tau) terkenal yg baru membuka cawangan terbarunya di dangabay. Wa telah diberitahu oleh seorang kenalan yg juga seorang peminat barang rare dibutik tersebut ada sehelai tshirt band kegemaran gua iaitu LAMB OF GOD.

Setibanya disana wa dgn lincah menuju kesasaran, ada byk tshirt band yg dasat dasat mcm ledzep, pinkflyod aahhh itu smua gay! Wa dah ada koleksi tshirt band band gay tersebut apa.

Yess!!! Sukses sukses!! Tshirt sudah dlm genggaman gua! Condition tip top A+++! Siapa yg berani cuit tshirt ni mmg nahas menanti badan diorg. Wa check wallet gua duit mmg cukup utk sambar tshirt tu.

Masalah utama gua skrg ialah saiz. Bila gua tgk tag saiz baju tu wa sudah tak sedap hati, tapi wa tetap yakin kalau memang rezeki gua dpt beli tshirt tu itu mmg sudah ketentuan tuhan.

Gua dgn lincah ke fitting room(peh fitting room mmg dasat kalah jayajusco nya fitting room tapi tempat gantung baju dan hanger cuma sebatang paku 1inci! Kepala hotak dia!!) gua dah agak dah, hati gua rapuh dan musnah jadi keping keping setelah kau pergi, tapi gua tetap yakinkan hati gua yg badan gua boleh muat dgn saiz L.

Gua berdoa agar ada keajaiban berlaku sebentar lagi, gua harap peri peri biru dtg menabur serbuk magik kat badan gua, gua berharap sangat sangat revalina s temat ke luna maya ke mbak intan ke si cecep ke dtg sambil berkata “waw mas!! Kamu kok ganteng amet sih ama tshirt itu!!!”

5 minit berlalu, tiada apa apa keajaiban berlaku.

Harapan gua musnah…….

Jurujual: “Bob lu jadi amek tak tshirt ni??”

Tora Addler: “Tak la beb, kain dia panas la”

Gua melangkah keluar dari butik dengan muka kerek sambil mengkarate pintu kaca tanda protest!!

Pengajaran: jgn byk sgt menonton sinetron indon. Sekian…

No comments: