17 June 2010

FLYER GIG - LEARN ENGLISH SESSION

Satu ketika dulu, flyer gig sangat penting untuk meng'up-to-date'kan setiap undergrounders. Sejak akhir-akhir nih, terutama kemunculan Myspace dan Facebook, printed flyer sangat rare untuk dijumpai, kalu ada pun cuma time gig jek.

Nak dijadikan cerita, seorang member aku (Kent nama timangannya) yang baru berkecimpung dan berjinak-jinak dengan gig nih sangat berminat untuk mendalami 'ilmu' untuk menjadi seorang undergrounder true, yang sebenarnya memang tak wujud pun istilah tuh...hahah...

Di sebabkan dia ni power main gitar dan menunjukkan minat yang sangat mendalam, so kitaorang yang tau serba sedikit mengenai (sikit jek, tak banyak pun...) dunia underground pada masa tuh, terus ajak dia ni join band. Senang sebab dia minat.

Disamping berlatih untuk band, kitaorang jugak tak melepaskan peluang untuk pergi gig setiap kali ada event tuh. Dan setiap kali tu lah si Kent nih pun tak melepaskan peluang untuk join sekali. Kadang-kadang sebelum gig, habis semua jenis lagu dihafalnya, terkumat-kamit dia ikutkan lagu tu untuk menghafal setiap bait lirik yang rata-rata dalam bahasa English. Disebabkan dia ada sikit kurang dalam penyebutan dan pemahaman terhadap bahasa English, so rujukan adalah pada kitaorang bila ada sesuatu benda yang dia tak paham.

Satu hari, masa tengah lepak-lepak dalam asrama kolej kitaorang, Kent yang pada masa tu dok tengah belek flyer gig tiba-tiba bersuara kat aku....

"Eh Neo, aku tengok band Featuring ni ada jek kat dalam flyers semua gig....famous sangat ke band nih?"

Aku naik pening sebab aku tak pernah dengar langsung band nama Featuring. Sepantas kilat aku tanya.

"Mana? Tunjuk kat aku jap"

Dan sepantas kilat jugak si Kent tunjuk flyer yang dari tadi dia tengok dan terus tunjukkan kat aku band Featuring yang dimaksudkan...."Ni ha band Featuring", tunjuknya dengan jari telunjuk.

Serentak dengan tu, aku dan kawan-kawan yang lain gelak kuat sampai terbahak-bahak.

Kent senyum tak paham apa yang kitaorang gelakkan!

1 comment:

ckindollah said...

hahahahahahaa....

ini lawak terbaik~