17 June 2010

CARTA PENYESALAN SAYA: TEMPAT KEDUA

Tidak belajar ilmu elektrik, elektronik, pertukangan dan pembinaan.

Baru baru ni, kipas siling ruang tamu rumah gua dah kaput setelah berkhidmat selama lebih 10tahun. Kipas baru jenama KDK gua dah beli, tapi time nak pasang gua baru teringat gua buta ilmu elektrik, karang tak pasal pasal gua rentung kena karen, tu belum campur dgn gua punya gayat panjat tangga lipat!!

Tahun lepas, mangkuk jamban duduk gua tiba tiba bergoyang, gua ingat ada hantu yg goyang rupanya simen yg jadi pelekat antara mangkuk jamban dgn lantai pecah kerana tidak dpt menahan beban berat resaksa yg duduk diatas mangkuk jamban menyebabkan ia bergoyang goyang. Gua salahkan tukang buat jamban masa 1st time diorang pasang dulu main bedal je tampal simen asal boleh. Dengan semangat diy merepek gua boleh beli gam silikon tampal mangkuk jamban, 2 hari je dia melekat lps tu goyang balik, gua pergi kedai hardware tanya simen apa nak pakai, ada kepatut apek tu cakap “haiya senang saja lu kasi panggil plumber lorr” cilakak!!

Seminggu ni, boleh dikatakan hari hari hujan, gua baru perasan atap genting rumah gua dah menunjukkan tanda tanda nak bocor dibeberapa tempat strategik. Agak agak atap genting rumah gua ni boleh menampung tak berat badan gua bila gua panjat atasnya??? NOT!!!! SEKIAN.

No comments: