17 June 2010

Apabila sampai ajal seseorang tidak akan dicepatkan atau dilewatkan walau sesaat



Pagi tadi sedang aku melungsuri sesawang satu akhbar harian, aku tertarik untuk membaca tentang seorang perempuan yang kehilangan suaminya sejak 8 Jun lalu yang diketahui kemudiannya suami beliau terlibat dalam kemalangan maut. Bila aku perhati betul-betul, wajah perempuan tu macam pernah aku kenal. Dan bila aku baca nama yang tertera barulah aku yakin, dia kawan satu kursus dan satu kelas aku dulu. Dan lebih tepat lagi, dia 'study rival' aku tahun 2003/04. Hampir satu kelas tau klik aku dan klik Dillah ni tak 'ngam'. Tapi tu dulu la. Eh.. aku bukan nak cerita sejarah hidup aku dekat sini. Jangan cuba alihkan tumpuan aku ok.



Aku turut merasa sedih atas apa yang berlaku. Dan berita ini mungkin dah tersebar kepada semua kawan-kawan yang mengenali dia dan arwah suaminya.

"Tiap-tiap jiwa akan merasakan mati; dan Kami menguji kamu dengan kejahatan dan kebaikan sebagai cubaan, kemudian kepada Kami kamu akan dikembalikan." (21:35)

.........................................................................................

Semoga roh suami Pn. Norhadilah Mohammad dicucuri rahmat dan digolongkan dalam golongan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah.

No comments: