01 April 2010

Kisah Dari Facebook Afdlin Shauki

Status massage Afdlin Shauki pada Selasa 30/3/2010

Afdlin Shauki: Din's blood was infected by rats pee/ kencing tikus when it somehow entered his bloodstream. He xould have infected during shooting at the Zoo or accidently consuming food yg terkena kencing tikus. He is in an induced xoma, on life support, his internal organ functions have shut down, he is bleeding internally, docto...r gives him 24-48 hours to respond to medication Pray for din. Alfatihah...



Something to ponder,

Aku: Apabila seorang pelawak ber'serius, orang masih fikir dia sedang berlawak.



Di sudut yang lain, saudara kita sedang gering. Jom kita bantu dia

Rasulallah (saw) bersabda, “Aku ingin memberitahu kamu satu surah yang paling afdal dalam al-Quran. Surah itu adalah surah al-Hamd (al-Fatihah) yang mempunyai tujuh ayat. Ayat-ayat ini adalah Saba’ Mathani dan dan mewakili seluruh al-Quran yang agung.”

Membaca surah al-Fatihah dengan penuh keyakinan akan dapat menyembuhkan segala penyakit rohani atau jasmani, penyakit zahir atau penyakit batin.

Pada suatu ketika ada seorang datang kepada Hazrat Sya’abi (rah) mengadu tentang buah pinggangnya yang sakit. Hazrat Sya’abi menasihatkannya supaya membaca ‘Asasul-Quran’ kemudian menghembus kepada tempat yang sakit. Apabila ditanya apakah ‘Asasul-Quran’, Hazrat Sya’abi menjawab, “Surah al-Fatihah.”

2 comments:

johan adam said...

MAHA SUCI ALLAH

Anonymous said...

terima kasih semua teman yang 'membantu dia' pergi dengan aman.