05 June 2009

SERAI

Ada sekali tu kalau tak silap gua 4tahun lepas band hatko terkenal ptyani telah dijemput beraksi disebuah gig tour band THE GOGETS drp jerman, lokasi gig di dewan kolam renang larkin.

Setelah selesai meriah meriah pihak penganjur(dicky) telah menjemput bandmates hatko ptyani dan ahli ahli soraknya makan di larkin perdana.
Budak2 matsaleh tu pun join sekali setable dgn kitaorg. Gua rasa budak matsaleh tu sungguh teruja makan dgn kitaorg asia yg kurang putih ni, sbb diorg heppi semacam almaklum la tak pernah makan masakan asia dan duduk setable dgn org asia. Kitaorg rilek rilek je tak jakun dan excited pun.

Gua dan enol menjadi pendengar setia perbualan hangat diantara manap dgn budak matsaleh tu dimana perbualan bahasa inggeris diorang sungguh kurang sama mcm yg selalu gua tgk kat tv tu, sumbang mambang je bunyiknya.
Gua ckp dgn enol “kita layankan je, janji ni malam kita makan free”.

Budak matsaleh tu order mee hoon tomyam seafood, diorg apalagi bedal la. Setelah selesai makan wa sudah terpandang mangkuk mee diorg, pehh licin beb, yg tinggal cuma kulit cengkerang kepah je, bawang, serai, halia, daun sup, lada cili, daun limau dan kuah tomyam habis clear.

Gua bisik kat enol “pehh clear beb, batang serai pun dia bedal. Ni macam kalau kita meniaga serai kat jerman, boleh buat duit ni!”

Gua dan enol pun terbayang duit untung riban riban. Sekian

3 comments:

Gin Jimuda said...

haha..cibai..ini kes gua dah lupa lu kasi ingat balek.
betah la.

mixtape said...

wahaha mcm sial.

absence said...

wahahahahaah btol2 teringat aku tgk lidah manap berbelit2 ckp omputih, ko dgn aku ternganga2 tgk, wahahahahahahahaha kalau tak silap aku yg sekor lagi tu siap geget2 sial kulit kepah tu wahahahahahah lama sial ini cerita, lu sial la gurem