12 June 2009

AKIBAT NYANYI LAGU WINGS TIME MAGHRIB

Situasi cerita ketika berumur 11 tahun.

Satu petang yang hampir maghrib, aku cakap kat mbah wedok aku.

"Mbah nak balik lah, dah nak maghrib dah nih," kata aku sambil basuh pinggan lepas melantak sambal totok dengan nasik sejuk. Aku kalau gi umah mbah aku mesti melantak nasik walaupun perut kenyang,...ergghhhhh, alhamdulillah.

Tanpa banyak soal, lepas salam tangan mbah aku, both lanang and wedok, aku start moto Honda C80 mak aku dan terus meluncur keluar ke jalan besar.

Perjalanan dari umah mbah dan umah mak aku tak lah lama, lebih kurang 10 minit. So sepanjang perjalanan, aku nyanyi kuat-kuat lagu 'Taman Rashidah Utama'. Oleh kerana suara aku macam Awie time tuh, orang-orang buat tak pedulik bila aku nyanyi kuat-kuat.

Nak dekat lagi 100 meter sampai umah aku, tiba-tiba aku rasa kepala aku macam kena pukul dengan satu benda lembut, "GEDEBUK" bunyi dia, sakit...serentak aku brek sebab rasa yang sakit bukan kepalang.

Aku dah naik heran, kat belakang tak ada sesapa pun aku bonceng apesal nak pukul kepala aku lak.

Alih-alih aku nampak sekor burung sudah jatuh kat tepi jalan tak jauh dari tempat aku berenti. Dia menggelepek lebih kurang....adjust step, dan terus terbang.

"Gila, tak pernah dibuat dek orang, macamana burung nih terbang alih-alih langgar aku tepat kat kepala pulak tuh?"

Sampai sekarang aku heran,macamana aku bleh eksiden dengan burung time dia tengah terbang, pastu aku tengah bawak motor pulaknya tuh. Memang rare!

-NEO'BURUNG'FISHY

6 comments:

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Dalam dunia ni ada 3 orang je burung pernah langgar. Cilakak betul lu. Gua dah lama simpan impian macam tu.

Apa Kau Nak said...

Ha. Ha. Ha. Lawak. Memang terer. Teringat plak kat arwah mbah lanang dan mbah wedok saya.

Misya Idris said...

walaupun saya jawa, tapi tak panggil atok/nenek mbah.. :P

Penulis Kami said...

pipi - ada ong ka beb kalau kena langgar burung sampai lu termimpi-mimpi bro?kalau ada kita bagi dua lah ...amacam? cara?

eskapis - mbah lanang sekarang tengah sakit :(

baby - tak kisah lah apa yang dipanggilkan, janji kita semua hormat pada mereka cik baby, wa caya lu!!!

tora - ala lu memang jeles lah tora wa punya suara mcm awie wings...eh, lu takde komen ek?

-neofishy

tora corgan said...

suara sengau, awie konon!tuih!!

yai yg cute! said...

abg kentot busuk!!!!