10 August 2009

ANGIN H1N1



Rasa dah 20lebih orang mati sebab penyakit ni. Apa cerita kementerian kesihatan? Takkan takde solution ke? tak baik cakap diorang tak buat kerja tau, tapi gua harap diorang kerja dengan iklas, jangan kerja ala kadir tau ni melibatkan nyawa.
Gua ada terbaca aritu dimana kos utk check h1n1 bagi seorang pesakit rm180, ala apalah sangat rm180 hengget tu dgn harga sebijik kapal selam kan kan, kata rakyat yg diutamakan 1malaysia apa.
Dah tau mcm ni gua pun takpaham apahal la diorang nak sebok sebok buat projek babi mega dekat selangor tu, dapat komisen lebih apa?? * kenyit mata *
Gua sebenarnya takmau campur la benda benda ni semua, tapi kalau dah sampai mengganggu scene ekonomi dan scene sosial gua tu yg gua naik angin ni.
Babysitter gua anak dia sudah kena h1n1, maka satu rumah dia kena kuarantin, apa gila gua nak antar anak gua kesana. Gua kena kerja brader, sampei tutup mata kena kerja kerja kerja, gua bukan org kaya ada kapal selam ada projek babi mega!!
Tak pasal pasal petang semalam gua kayuh balik bp antar anak gua suruh mak gua jaga seminggu dua, abis nak suruh siapa jaga?? Lee kuan yew?? Sekian.

No comments: