16 April 2009

PERANCANGAN TERGENDALA





Lokasi: klinik kesihatan ibu dan anak




Nurse: anak cik sudah masuk 2bulan, jadi macam mana dgn program perancang keluarga? Cik berdua setuju ke nak ambil program ini?

Isteri: MMmmmmmmmmm……….. saya pun tak pasti lah……..MMmmmmmmmmmmmmmm

Nurse: Program ni bagus sebenar nya, kita kenalah merancang keluarga kita, jika cik mahukan anak seterusnya kita cadangkan kena ada gap jarak sekurang kurangnya 2tahun, bila anak pertama sudah besar baru lah senang sikit kita nak jaga. Bagi si ibu pula, tubuh badan beliau akan mendpt rehat secukupnya dan cukup kuat utk mengandung semula. Bagi si suami pula, kewangan boleh dirancang dgn baik, maklum la anak ramai ni banyak pula perbelanjaan nya. Dari segi ekonomi dan politik pula……… bla bla bla bla bla bla bla bla *penerangan yg berjela tanpa henti selama 15minit*

Isteri: MMmmmmmmmmmmm…………..kena tanya suami saya la, merancang sendiri tak boleh ke………MMmmmmmmmmm

Nurse: Merancang sendiri *sambil senyum sinis*. Kami cadangkan dgn penggunaan ubat lebih berkesan dan effektif, maklumlah macam macam perkara yg tidak diingini boleh berlaku kan kan *senyum sambil ketawa kecil* Jadi cik suami, bagaimana? Ok ke??

Suami: KAU FIKIR PASAL PERNCANGAN KELUARGA KAU JE!!! ADA KAU FIKIR PASAL “RANCANGAN TERGENDALA” AKU YG DAH DEKAT SETENGAH TAHUN NI!! KAU INGAT AKU NI KERJA JABATAN BEKALAN AIR APA!! SUKA SUKA BOLEH BUKAK TUTUP AIR HAAA!!!!!

Nurse: maaf la cik saya ni cuma menjalankan tugas je…

Suami: AAHHH SAMA JE LA TU!!! *muka kerek keluar klinik lantas mengkarate tiang bendera malaysia tanda protest*





P/s nama watak di rahsiakan atas sebab sebab peribadi.

4 comments:

Anonymous said...

ni rate 18 PL (pelempang)

tlg taruk label entri ikut rate eh lps ni. takut budak bwh umur mcm roles baca. terganggu emosi nnti. lagi satu lu cek abg pemantau punya ip add. kata csi...tuiiii

bulan resakse said...

peh! ageism! eh tp aku pn ske meng-ageism kn org, eh bodoh ke aku eh eh eh eh eh???

Apa Kau Nak said...

hadoi. lawak kesian. kesian si suami...
dia langsung tak faham pasal perancang keluarga. gone case.

Penulis Kami said...

bukan tak paham....tu suami saja2 tak mau paham sebab tak mau 'buang'...wahahahahah

errr...sori ketawa...hahahahah

-neofishy "no. kelab takubin : 001"