13 April 2009

Jiwang Karat.

Jom kita sama-sama memilih. Mana lu mau pilih? Orang jiwang ka orang yang ceria? Jiwang dalam definisi saya adalah mamat yang berambut jambu, perempuan yang merajuk atas sebab yang tak ada sebab, dan suka kasi ayat 'kaw2' punya. Pendek kata, terlalu obses kat topic 'CINTA'. Berikut adalah pengalaman saya dengan seorang umat jiwang ni.

Exp 1.

Tetibe aje....


dia: what happen?? u nampak mcm ada mslh la.

aku: (apahal lak ngn dia ni???) hmm... mmg ada skit prob la. but dun wori, i akan setelkan sendiri.

dia: u bile i ada mslh, u tlg i. skrg u ada prob, biar i pula yg tlg..

aku: takpe, i boleh setelkan sendiri la. xmau kaco u.

dia: oh, now i know who i actually am for u.... (seperti biasa, xsah kalo xmerajuk)

aku: its ok. i pown care ttg u, sbb tu xnk kaco u ngn masalah kecik. (padahal ko yg kasi mslh kat aku)

dia: ok... promise me tht u will be ok... please.... (wtf.)

aku: ok. (i u i u aeiou, benci tol)



Exp 2.

Tengah aku sibuk bermain Dota...

Dia: i rasa u dah berubah lah.

aku: (apa kejadah pulak nih!!!!) manada?? i ubah camne??

Dia: ntah la. tp i dpt rasa yg u dah xmcm dlu. (intuisi pompuan bleh dipakai ka??)

aku: hmm?? i ok aja. apa yg lain nya? haha (padahal tgh thn marah)

Dia: kenapa u ketawa???? i serious nih. (muka thn berak, seperti biasa)

aku: ok ok, i serious skg.

Dia: u. berubah la balik ke u yg dlu. i rasa u dah xsayang i dah.

aku: (peh, mana ko taw?) ok, i'll try.

Dia: (aku da lupe apa dia merepek lps ni, tp aku sure dia tgh wat ayat 'kaw')

aku: (xreply terus.)



Semenjak itu, aku kurang memakai 'i u' dengan perempuan lagi dah.




Secara personal, jenis perempuan yang saya minati adalah perempuan yang sentiasa gembira, sentiasa faham yang saya tengah stress, and biar saya ada time-out dengan kawan-kawan saya. Tidak kurang juga, bibirnya kena berisi (barulah best dicium). Saya tak minat sangat lah orang yang berdating mengikut petua majalah 'Blues Selamanya', 'Mangga', dan 'Gempak (Gempak majalah jiwang kan??).

Nak saya tunjukkan contoh??



Exp 3.

Dia: Chan, saya xdpt lah tawaran ke universiti 'tut' (dicensored sbb xnk org taw)

aku: laa, ye ke? ok la tu. at least awak dapat lagi tawaran kat universiti lain kan.

Dia: hmm, btol2. saya dah cukup bersyukur dah. hehe. (comel nye.)

aku: ah, bagus la kalo camtu. so, apa yang awak nak jadi bila besar nanti?

Dia: saya skrg plan nk jd guru. oh ya, chan amik course TESL kan?? chan boleh jadi cikgu english, saya leh jd cikgu math. =)

aku: oh ya juga! haha. sedih juga la chan, sebab xdpt tawaran ke universiti mana2. =(

Dia: xpa, chan try la buat rayuan. mesti dpt nye.

aku: chan akan try la. kalo xdpt jg nnt chan masuk unisel.

Dia: oh, ok gak unisel. da daftar kah untuk unisel tu???

aku: dah, tgh tunggu result unisel and rayuan IPTA. (in the end, aku masuk unisel gak.)

Dia: hehe, harap2 la chan masuk ipta sbb mungkin kita dpt berjumpa di situ nnt. =)


(perbualan ni berlangsung sampai kiamat)


Lihat tak? Betapa positivenya 'calon isteri' saya ni. Saya percaya bukan saya seorang sahaja si pelik yang minat perempuan yang ceria. Lelaki yang bersetuju dengan saya sila angkat tangan. =)


P.S.: Sepuluh jari disusun untuk meminta maaf kalau ter'offend' sesiapa. Blog ini begenrekan 'have fun' dan bukan berbentuk serangan ke atas sesiapa. =)

11 comments:

Penulis Kami said...

hahahah...interesting...tp pompuan chan, ada dia punya mood...tapi sama gak mcm lelaki...hahhaha....anyway, laki dgn pompuan memasing ada perangai memasing...hahahha

Chan said...

yea2. thts wat make them special.. hehe

saja mau spoof2 skit. haha

Anonymous said...

'Tidak kurang juga, bibirnya kena berisi (barulah best dicium). Saya ...'

wahahahahaa bongok...
posting xbleh blah minggu ini wahahahahaha

p/s
"awak ni sexist la" kata abang pemantau.

Chan said...

laaaa aku sexist ke??

abis la, kene boikot ngn pompuan ar lps ni.. adoi. haha

Dottie With Dots said...
This comment has been removed by the author.
SSPoloshirtwearingasswhole said...

tsk.
tunggu sehingga ditinggalkan oleh satu dua pompuan / lelaki / org yg disayangi / konviksi yg dipermainkan dll. mesti pendapat ttg cinta ko berubah. agaknya kot?

Apa Kau Nak said...

chan. interesting posting. colorful. bahasa dan emosinya. apa tu, menurut bahasa QD, ..tak boleh blah? Gitulah...

hegira said...

:)

haha. aku faham.

ada gak eh lelaki yang suka perempuan cool.

teruskan niat anda!

tomkiddo said...

abgku da pandai mengutuk pompuan daaaa. kene kasitaw mak nih... hahaha

Anonymous said...

intro:

tomkiddo from philosophy meets art blog aka adik chan

welcome tom

tomkiddo said...

tenkiu2. =)