07 April 2009

Cubaan menulis cerpen di gagalkan oleh....

kemeriahan kanak-kanak yang meraikan hari minggu mereka pagi itu betul-betul mengganggu lena si dawi."sial,memekak je" marah dawi sambil mengesat air liur basi menggunakan baju t propagandhinya yang dah lusuh.ruangan bilik dawi yang kecil itu,masih lagi di penuhi dengan jerit pekik fat mike dan tony sly yang keluar dari corong radio buruknya.Dawi memang minat sangat dengan kugiran dari amerika itu,jauh di sudut hati dawi,ia mahu menjadi lebih hebat dari mamat2 punk mat saleh yang menjadi idolanya sejak di bangku sekolah lagi.Dawi mencapai kotak pallmall hijaunya di sebelah tilam,dan membakar lalu menyedut dalam-dalam asap pallmall itu,sebelum dihembuskan keluar dari tingkap biliknya.dawi menyandar pada dinding biliknya.Sambil menyedut asap-asap rokok yang memang diketahui akan merosakkan jantung dan juga paru-parunya,dawi mengikut bait-bait senikata lagu lori meyers yang sedang berkumandang di radio buruknya itu.Tiba-tiba ingatan dawi terbang kepada seorang gadis yang berjaya mengetuk pintu hatinya yang konon2 punk itu.senyuman gadis itu kepadanya petang semalam,betul2 membuatkan hati dawi yang keras sebelum ini cair seperti robot jahat dalam cerita terminator 2 lama dulu.


(aduh!!!!aku x dapat habiskan cite ni pasal brader cc ni nak balik umah,"da malam la dik" brader ni sound aku,tinggal aku sorang je kat cc ni.sebelum brader ni sauk aku,baik aku chiow dulu,jumpe lagi untuk cite tentang si dawi yang akan datang...heeeeheee)

3 comments:

Anonymous said...

cubaan yg baik...
teruskan
jarang org tulis cerpen dlm blog

lu tulis cerpen, jgn salin cerpen eh

tora corgan said...

taik la intro pun tak habis lg ni! aku syak cerpen ni mesti ada hantu ni! peh tak sabo la!!

Apa Kau Nak said...

Wah, menarik, menarik. sambunglah cepat...saspen nih.. :)