23 April 2009

Menghirupdamai

Dalam jurang yang dalam,
kau lemparkanlah,
kau humbankanlah,
semua kerosakan hati,
segala isi perut yang hampir basi,
biar kita tenang,
berdiri di sini menunggu mati…


Lalu kau rabakkanlah,
ribuan topeng-topeng benci,
yang selama ini terus merajai,
sehingga hampir terburai,
segala janji serta sekelumit
harga diri…


Akhirnya
Kau telanlah kembali,
segala caci maki yang ter'beri',
bebaskan lah segala iri,
biarkanlah si pari-pari merah berlari,
menuju neraka yang hakiki…


Kerana kau dan aku
maseh mahu terus di sini….


-akueMpTy-

5 comments:

duriMerah said...

ko hirup ape? boleh aku kongsi..?..hhehe

Anonymous said...

wah gila, asl aku takleh baca ni
virus ke apa??

kuar kaligrafi apa aku tak paham ni

mat tora, tolongggg
(mat tora adalah jj punya technicn)

duriMerah said...

bukan la Qarmadharma,mungkin penulisan orang-orang nomad..kan seperti menulis diatas batu..hehhe
erkh..x salahkan aku menyampuk?..hhehe

Apa Kau Nak said...

Saya *suka* ini sajak lautan dalam jiwa pencari.

(moga-moga komen ini tidak dikomen kerana mengomen)

-akueMpTy- said...

bang qarma..asal x leh baca plak??