30 January 2009

SEKALI KITORANG JAMMING DAA.....

cekecekecawwahwahwahhhh.....

abang dozo dah sebulan tak menulis kat blog ni sebab sibuk sampai jarang menjengah internet. ingin abang dozo meminta maaf tentang kesulitan tersebut. woraittt.....


setelah abang dozo mengecewakan bandmates pada hari raya Aidilfitri yang lepas (baru jam 3 lagu, abang dozo kena balik umah sebab pak mertua & family datang), setelah beberapa kali plan nak jamming tapi asyik tak jadik-jadik selama 4 bulan, akhirnya pada 24 januari 2009 bermula pada jam 9:00 malam sehingga jam 11:00 malam di studio cikgu berdekatan dengan cempaka biru, batu pahat telah mula bergempa bunyik bingit tune lari monyet pun boleh pindah ke hutan lain yang sumbang ala macho daripada kitorang. ketika abang dozo tiba di hadapan pintu masuk studio, kelihatan abang mat tora sedang menunggu di samping gitarnya yang ala kumpulan retro freedom serta gejet-gejetnya. kitorang pun naik ke tingkat atas, bersalaman dengan cikgu dan terus masuk studio hidupkan lampu dan air-cond. seterusnya kitorang hidupkan amp, susun gejet, pasang gitar dan bass pastu carik sound. sambil-sambil tu kitorang masih menunggu ketibaan drummer rockstar; maman a.k.a dave lombardo wannabe. dan akhirnya dia pun tiba. kitorang pun start counting rapid-fire shout ala the ramones, "1-2-3-4!"

disebabkan dah lama tak jamming, kitorang 'ter'berhenti banyak kali untuk refresh balik dan main lagu sampai boleh. hahaa..... tak lama lepas tu, bro neofishy pun sampai.

habis jamming, kitorang pun gi minum di port nasi lemak istanbul (tak pasti nama kedai tu). laaa.... nama kedai makan tu dah tukor ke nama pokok sena. dah lama tak ngeteh kat situ, beb. apa-apa pun kitorang duduk layan minum dan makan. abang dozo order nasi lemak telur mata, rojak tauhu dengan air teh tarik gelas besor. eh..... si buntit pun ada kat situ gak. dia dengan bini. tak lama pastu diorang pun balik dan tak lama pastu..... si buntit return balik, tanpa bini. kitorang bujang kembali untuk sementara waktu dan ngeteh sambil borak-borak all night long.
isu yang paling menarik diperbualkan adalah masa kemas-kemas bilik, abang dozo telah terjumpa satu tape video rakaman gig yang paling first sekali , yang telah diorganizekan di batu pahat, johor; gig "friendships is everything". masa tu kalo tak silap tahun 1998 di hotel pelican, batu pahat. 10 tahun lepas punya tape video daa..... sekarang tape tu dah diberi pada maman untuk didigitalkan. harap-harap rakaman gig tu masih ok dan masih boleh tengok lagi. dah penat borak-borak dan gelak-gelak, kitorang pun balik.

abang dozo rasa setakat itu sahajalah penulisan kali ini. jika ada keluangan masa abang dozo akan menulis lagi.
Assalamualaikum dan adioossss.....


cekecekecawwahwahwahhhh.....

6 comments:

KOMIK CLOTHING said...

dan aku kembali terkejut tgk abg dozo sebab beguk dia tak baik-baik, malahan makin teruk sakit beguk dia....muehehehehehheheh

tora corgan said...

skrg bila aku duduk sebelah dia org ckp aku dgn abg dozo adik beradik wahahahahahahaah

tora corgan said...

wei gambo dram busuk pun nak letak ke!

Anonymous said...

aku mau warpig tau x??? warpiggggg
piglet pnya bdk...

Rajuna said...

hahahaha
dram itu seksi
siap terkeluor tilam!

Abang Dozo said...

itu drumset kalo nak dengor betul-betul drummer main bole baring pastu parking kepala kat dalam bass drum.