12 January 2009

HARI YG MENGGEMBIRAKAN DLM HIDUP AKU

1.Bila dpt makan donat jco dan bigapple

2.25hb dpt gaji, bulan 12dpt bonus!yeah!

3.Masa aku sekolah dulu hujung minggu adalah yg paling ditunggu tunggu sbb dpt duit belanja sekolah drp paklong 10hengget boleh beli jajan dgn tikam tikam

4.Menyumbangkan 1mata utk rumah sukan dlm acara merentas desa sekolah sdbl, itupun setelah mengikut laluan tikus shortcut dkt taman kemajuan, baru puas hati aku ingat aku takboleh menyumbangkan point utk rumah sukan apa!!

5.Kasik duit belanja dkt mak aku 1st time dpt gaji, walaupun tak banyak yg penting kita ingat kat org tua

6.Beli motorsikal 1st , 2nd dan 3rd

7.Beli gitar letrik 1st dan 2nd. Aku nak cukupkan hatrik, Fender Jaguar siap lu tunggu!!

8.Beli gejet gitar, ada 8bijik, 8kali aku gumbira

9.Dpt baju band kegemaran aku smashing pumpkins gambo album mellon collie and the infinate sadness ihsan drp ajis poser

10.Gig CF dkt klang, sound bes gitar aku rabak ala lamb of god, disebabkan kehebatan sound bes gitar aku CF aritu perform tak mcm refused tapi sama standed kill switch enggage, aku suka part gitar jut jut tgk budak budak kat moshpit menunjukkan aksi berani mati, ada yg style kungtau, tomoi siam, silat pulut yg paling beta style cabut rumput padang ragut hahahaa.
Disebabkan sound bes gitar aku yg hebat itu pergelangan tangan kiri aku bengkak 2minggu kena libas dgn gitar gara gara 2ekor bandmate bongok si 2nd gitar yg takpaham konsep permainan gitar adalah utk dipetik bukan dipusing dan dilibas kanan kiri, begitu juga dgn vokalis yg takpaham konsep penyanyi utama adalah menyanyi, bukan melakukan aksi sepak terajang libas kanan kiri, dia ingat stage tu gelanggang sepak takraw apa!!
Walaupun aku sudah tak lagi memberikan perkhidmatan permainan bes kpd CF aku tetap geng jahat dgn diorg sbb aku mengamalkan konsep “band is band, friend is friend” kecuali dgn enol sbb muka dia kerek wahahahaa

11.Dapat meloloskan diri ala john rembo drp dicekup polis ketika gig newyear 2007(kalau tak silap) dkt paul place kerana dikaitkan dgn gejala black metal(harian metro = babi). New year org lain lepak klcc tgk bunga api, aku lepak dpn balai polis brickfields tunggu bandmate dilepaskan chaits!!!

12.Tgk band devilica perform betul2 dpn stage dkt gig vinyl dc melaka(2007 kot) budak budak lain dah mcm babun terkinja kinja kena ais, aku rilek rilek je berdiri tegak penuh kagum performen diorg!cheers!!

13.Tgk band devilica perform dkt gig kompleks stulang laut, aku tak peduli lah org lain, aku fokus dkt drummer dia yg bermain sungguh beta hebat pukul takde ampun!cheers!

14.Membaca sijil berhenti sekolah form6 ada tercatat yg aku pernah mewakili rumah sukan utk acara lontar peluru, baling lembing dan lompat jauh walaupun umum telah mengetahui aku ni seorang kaki bangku tegar.

15.1st time tgk band parkinson main dkt permas jaya atas mekdee(tak ingat tahun brp rasa 2000 kot), aku gumbira dan teruja sbb tak pernah tgk band style camtu main laju mati cepat. Kat dlm lift nak turun bwh jumpa vokalis dia jimbo rupanya dia pakai wig hahahaa aku senyum nak mintak otograp tapi malu wahahahahaha

16.Bila aku discover yg aku ni ada built in pelampung kerana setiap kali aku terjun botol time godak parit tak kira la brp dalam parit tu aku pasti akan timbul semula dgn selamat.

17.Berjaya memformat PC aku dgn jayanya. Ini semua hasil dorongan abg dozo yg rekomen aku software antivirus avira yg dia kata “bagus amet”, ye bagus! tapi terlampau bagus sbb habis semua .exe dia detact sebagai virus! Habis koyak OS aku! Gila punya antivirus! Abg dozo lu jaga siap lu!!!

18.Hari dimana “cinta ku tak bertepuk sebelah tangan”. Tak sangka ada jugak pompuan suka kat aku yg muka pecah reban ni. Skrg baru aku percaya cinta itu buta lalalalalaaa

19.Hari dimana aku sah halal menjadi seorg suami

20.Hari dimana aku mendapt tau aku akan menjadi seorg bapak

6 comments:

Rajuna said...

atas saranan rakan, sampai juga ke sini. cheers dari rengit.

peh!

Penulis Kami said...

hahahahahhaha...wa part yang tangan bengkak kena libas tuh yg wa x bleh tahan...hahahahahahhahaha....wa gelak lagi nih...hahahahahahhaha...yelah, time tu jek lah nak pukul lu, time depan2 tak berani...hahahahhahahaha...seriusly bro, wa sbnrnya nk lu main beb dgn cf...tapi mungkin ada hikmah lah bro..yes, ada hikmah sebab sekarnag lu x pyh pening2 nak pikir psl cf yang tak tau hujung pangkal (no offense)...anyway, it's a pleasure to play with one of the greatest musician in batu pahat...thanx a lot mate...AH FAK AH,PEHAL PLAK NAK PUJI2 LU NIH,FAK AH...WA X PECAYA SIAK PUJI LU...FAK FAK FAK....

-neofishy 'si-vocalist-yg-perasan-best-padahal-bawak-lagu-faizal-tahir-belum-tentu-pass'

Anonymous said...

ooohhh it's a boy....
cmtu la dialog mat tora tgk xray perut bini dia wahhahaahahaa

welkam rajuna...
cam obey plak makjun arjuna

tora corgan said...

fakk la gangster apa pukul curik berani one by one la turun taman nira! tak berani kan?kan?

Penulis Kami said...

ahhhhh....taman nira apa kelas....dtg bustand ah, ada beran?lu budak nasty boys ke tak?lu jgn main2 dgn geng bustand aaaahhhhh...lu kalu tak pakai topi ada besi kat atas tuh dgn sluar buckel jgn gi bustand...wa sauk lu kang...budak2 nasty boys ramai tau...fak fak fak

-neofishy 'belum-penah-kena-pau-dengan-budak-bustand'

tora corgan said...

fak u budak budak tmn nira dah lama tak beduk org ni!

Azam new year budak tmn nira:
1.beduk obey
2.beduk saleh
3.beduk enol