02 January 2009

APA BEST SGT KE? #4

Tak tau nak makan apa? Senang saja jawapannya, jom saya bawa anda makan sejenis makanan yg mudah lagi ringkas yang di namakan "Kacang Pool". Katanya makanan ini dtg nya drp timur tengah, tak kira lah drp mana dia dtg yg penting sedap!!





APA BEST SGT KE??

Best ar kalau tak takkan la sampai abg mat tora jilat mangkuk tu sampai licin.
Dlm kacang pool tu mesti lah ada kacang la kan takkan la labu air plak. Kacang yg digunakan ialah kacang merah @ red bean, dimasak bersama daging yg kisar hancur, serbuk kari dan rempah ratus sampai empuk dgn api yg pada tahap minimum.
Hidangan yg telah siap akan diletakkan sekeping telur goreng mata lembu, sepotong limau, hirisan bawang dan lada. Kacang pool tersebut hendaklah dimakan bersama roti bakar yg disapu mentega gred premium.
Nak melengkapkan kesedapan kacang pool ni kena la order Ais Jelly peh!! melayang beb plak tu hari tengah panas terik peh!!heaven meng!!!

MANA BOLEH DPT NI?

Dkt gerai makan larkin bomba, jalan susur tun razak JB.
Tepuk dada nak makan apa!chow bebeh!

-tora tengku sabri

5 comments:

Penulis Kami said...

fak la...ni la makanan yg abg mat torek makan tapi x bagi saya nak ngendeng...fak fak...pastu kena kuo duit sendrik walaupun saya tetamu ketika menjejakkan kaki ke JB...fak lah...kat benteng bp dah ada jual lah...fak fak fak...

-neofishy 'allergic makanan arab'

Anonymous said...

aku igt la lagi jasa mat tora membawa aku berjalan makan-makan dgn lc lajusnya...
tak lupa en dozo yg selalu blanja makan mahal2 kt jb dulu...
terima kasih byk2

jasamu dikenang...

Penulis Kami said...

fak lah...apesal abg mat torek x penah belanja aku pun....fak fak fak abg mat torek tenuk toron

tora corgan said...

betul la dah lama eh abg dozo tak blanja kita terasa rindu plak whahahaha abg dozo amacam cara!!!

tora corgan said...

kecah la neofussy ni awak ada blanja saya kopi bean ke?? fak la takde!!