07 January 2009

PALESTINE

Apa dah jadi dengan dunia sekarang? Semua memburu kuasa untuk kemegahan dan tamak haloba demi untuk kepentingan sesuatu individu/kaum/kasta/puak. Inilah akibatnya kalau racism terus berkuasa dalam benak fikiran setiap insan. Setiap manusia memang secara am nya mempunyai sifat racism, samada anda dapat mengawal atau tidak, tapi bukan untuk ditunjuk atau dipraktikkan dengan sewenang-wenangnya.

Zionis menghalalkan peperangan. Cara mereka bertindak ke atas Gaza pada saat ini seolah-olah mengajak lebih ramai lagi terrorist wujud. Mereka menghalalkan kuil dan sekolah mereka diserang dengan perbuatan mereka menyerang masjid dan sekolah rakyat Palestine. Mereka menghalalkan anak-anak mereka dibunuh dengan membunuh anak-anak rakyat Palestine. Sebagai umat islam, tindakan mereka wajib untuk ditentang oleh kita. Namun bare in mind, hal ini bukan berkaitan dengan agama sahaja (yang kita pandang sebagai tujuan utama kita umat islam) tetapi berkait rapat dengan humanity. Ini kerana, rakyat Palestine yang terkorban juga terdapat dikalangan mereka yang bukan beragama Islam (pengamal Christianity yang juga berperang bersama dengan umat Islam demi mempertahankan bumi Palestine dan keluarga mereka) disamping penduduk Israel sendiri (terdiri dari bangsa arab, mahasiswa dan bangsa jew) secara terang-terangan membantah tindakan kerajaan Zionis menyerang Gaza.

Inilah yang terhasil bila kuasa manusia dianggap sebagai kuasa terbesar di dunia ini. Aku bukan bercakap aku seorang yang kuat agama, tapi sebagai seorang Islam dan penyokong kemanusiaan, apa yang berlaku di Gaza adalah sesuatu yang menyedihkan. Sedih bila di dada akhbar dan peti televisyen menayangkan kanak-kanak yang belum kenal apa malah belum tahu membezakan baik dan buruk, terkorban dek kerana bedilan roket dari Sang Pemangsa Zionis. Lebih menyedihkan, kita di sini masih lagi berseronok bermain bunga api sambil berpesta ria melihat bunga api ketika tahun baru 2009 sedangkan rakyat Palestine hanya melihat ratusan mortar dan roked serta bom 'meyimbahi' tubuh mereka dan bumi Palestine. Apa la kudrat kanak-kanak setahun jagung yang terpaksa memapah diri sendiri dan juga ibu bapa dalam mengharungi hidup seharian mereka? Apalah dosa kanak-kanak sehingga bom datang menyinggahi tubuh mereka? Apalah BENAK dan BENGAP sangat Zionist sehinggakan kanak-kanak pun sanggup di bunuh sebagai strategi untuk melumpuhkan Hamas? WATTAFAK!!!!

Para humanitarian, anda mempunyai kuasa untuk mengubah perjalanan dunia. Jangan harapkan pak-pak arab di negara kaya minyak bertindak. Lupakan anak-anak raja di negara Teluk bercakap. Jangan ditunggu apa keputusan dari Liga Arab. Lupakan terus si bangsat George Bush. Lupakan Obama. Dia siapa? Belum lagi terbukti akan hasilnya. Gunakan kuasa kita untuk menyokong para penduduk Palestine. Sedikit sumbangan kita dalam bentuk apa cara sekali pun diharapkan setidak-tidaknya meringankan beban mereka. Anda boleh layari laman web PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia) untuk langkah pertama. Atau setidak-tidaknya, panjatkan doa kepada yang Maha Kaya supaya rakyat Palestine dilindungi.

Aku pun dah tak tau dah berapa banyak blog aku tulis HANYA berkaitan dengan Palestine. Sehingga kini, 666 orang telah terkorban dan angka ini tidak seharusnya bertambah.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Moga kita semua dilindungi dan selamat dari segala bencana. Amin

Fak U Zionist! Long Live Palestine!

-neofishy 'si pencinta keamanan'

7 comments:

tora corgan said...

Lebih baik la baca crita pasal palestine drp baca crita pasal politik m'sia, meluat wa tgk ni semua politician nak makan duit je tak kira la lu pembangkang atau kerajaan kemak fak u all batfaker!!!

hegira said...

memang sedih.

dan saat ini rasa macam berdoa agar ada holocoust kedua.

nak seru hitler supaya bangun balik.

(awalaupun holocoust pertama tak sahih wujud atau tidak)

Penulis Kami said...

mungkin tanggapan cik hegira betul, kita tak tau pun holocaust pertama wujud ke atau just propaganda pemimpin zionis? siapa yang mencipta anti-nazi sehingga meleret menjadi anti-racism? mereka kan? FAK U ZIONIS!!!!!!!

-NEO

si tolol said...

sila hadirkan diri malam ni 8 mlm ke bar council utk forum mengenai mitos dan realiti di wartorn palestina.

kita cenderung utk bertindak melalui emosi. betapa simpatinya aku kepada palestin, tak kira apa anutan mereka, takkan aku seru hitler untuk bgn dari kubur, atau angkatannya (korang tau betapa celakanya korang)sebagai cara penyelesaian. walau sekalipun PBB tidak begitu efektif dalam perkara ini.

hujahan tentang samada holocaust wujud atau tidak bukan bergantung pada samada ia pernah terjadi atau tidak. semua tahu mmg zaman rejim nazi german golongan minoriti tak kira yahudi atau gipsi etc telah dikorbankan. yang menjadi pokok hujahan untuk membongkar holocaust ialah apakah benar 6 juta yahudi dikorbankan dalam misi final solution tersebut? (aku mungkin salah fakta di sini. sila betulkan)

tika saat ni, bila saja ada keganasan berulang kembali di palestin (walau sejak lebih 100 tahun kerap berlaku on n off) semua org memikirkan bahawa penyelesaian melalui penciptaan 2 negara iaitu Palestin n Israel. Tapi kita juga perlu sedar dasar rejectionism arab yg sejak dulu tak pernah menerima dan tidak akan menerima peluang untuk berdamai itu.

menuding jari kepada pihak2 satu sebagai teroris n satu sebagai penjajah cuma prejudis kosong semata2.

apa2 pun segala bentuk keganasan n penindasan walau dalam bentuk ci**t sekalipun patut ditentang.

Penulis Kami said...

kita kena faham antara rejim zionis dan yahudi...apa beza kedua-duanya...apa pun forum yang dilancarkan, apa pun demonstrasi yang dihidangkan, pokok pangkalnya menolong saudara seagama adalah dituntut sangat2....pada satu tahap,ianya menjadi wajib...dan jika tidak dilaksanakan, sebagai seoarang muslim, diingatkan sekali lagi, sebagai seorang muslim, tak kira apa pun tahap keimanan kita, kita semua tahu apa balasannya...kita tak tahu apa yang mereka disana setelah hampir 70tahun hadapi, sedangkan kita disini maish lagi mengambil kira-kira mana pihak yang betul dan mana yang salah....sedangkan eventhough saudara seagama menhadapi malapetaka, contoh kematian, ianya wajib diselesaikan oleh saudara seagama yang lain...terserah untuk anda semua memikirkan jalan mana yag harus difolow...wallahualam...pikir2 betul2....

untuk rekod, pahlawan islam terbilang Khalid Ibni Walid mengingatkan para tenteranya ketika berperang, supaya tidak merobohkan kuil,tidak membunuh orang yang sedang beribadat di dalam kuil,tidak membunuh kanak-kanak, wanita dan orang tua serta melindungi orang bukan islam jika mereka ingin berdamai...renungkan!

Penulis Kami said...

fakta tambahan, Khalid hanya menyerang askar yang dibentuk untuk menyerang mereka, maka lelaki yang tidak bersalah juga tidak dibunuh....moga kita semua dilindungi...amin

Penulis Kami said...

terdapat juga benda2 yang boleh diragui berkenaan palestine, dan mungkin hal ini yang akan dibahas dalam bar council...macam kes pallywood, kes muhammad al-dura yang tak mati (katanya)...dan mungkin perkara-perkara ini betul malahan benda2 yang cuba dibuktikan dalam pallywood dan kes muhammad al-dura (cuma beberapa kes sahaja) boleh dibuktikan salah (kalau benar salah, dan tak mustahil ianya benar salah)....tapi macamana dengan angka 600++ yang telah terkorban setakat ini? masih lagi sandiwara pallywood?

*bagi yang belum tau, gi ke youtube dan type muhammad al-dura dan pallywood...rasanya masih ada clip vid tuh...

wallahuallam