02 February 2010

Antara afro dan rockstar

Cedric tengah ikat kasut boot depan tajam dia. Bukan main berkilat aku tengok. Sambil-sambil tuh, dia main-main rambut dia yang dah tak afro tuh. Aku rasa dia lagi ensem kalu tak rambut panjang. Tapi apakan daya, kang tegur marah. Biasa lah darah Mexico nih, manjang nak latino heat jek, manjang nak chicano dia jek. Aahhh...dulik lah. Aku orang jawa. Aku ada Pateh Karma Wijaya.

Omar lak tengah setting gitar dia. Apa jadah tah sekarang nak pakai Ibanez plak. Dulu dah ok dah pakai Mustang, nak tukar Ibanez. Gadget plak bukan sikit. Bertimbun. Rockstar main gitar nak kena macam tu kot. Ni lagi sorang darah Mexico. Tak leh kena tegur. Tau la banyak endorsement. Kecoh!

Ni bassist si Juan nih. Aku angin jek. Muka asyik selenge jek. Nasib baik penah main dengan Racer X. Kalau tak, memang aku dah kick dah dari band nih.

Dave Grohl seperti biasa tak yah citer banyak kat dia. Senang bawak berbincang. Cuma kekadang dia memalam buta nangis kenangkan si Kurt tuh. Dah tua gembeng.

Aku, seperti biasa rilek jek.

Kami naik ke pentas persembahan Grammy. Semua pulun abis.

Akhirnya, kami menang album terbaik tahun ni.


.......Kena beli gitar nih! Damn!