21 August 2011

SADUR

Album lagu cover song mmg belambak tapi tak semuanya gua boleh IN, yg paling top of the pop album cover song yg gua paling suka Nativity In Black , cover song Black Sabbath.

Baru baru ni ada 2 album cover song yg gua melayan jgk dengo:

1.Newermind

Album ni di berikan percuma bila membeli majalah SPIN keluaran bulan ogos. Lagu lagu terbaik Nirvana yg diberikan sentuhan baru. Wa paling suka cover Endless nameless drp band EMA.

Lagu endless nameless ni adalah hidden track dlm album nevermind(bukak track yg terakhir Something In The Way selepas lagu tu habis kasik fast forward smp minit ke 10 kalau taksilap akan muncul lagu ni).

Kalau tgk dvd live atau youtube nirvana lagu ni adalah lagu penutup konsert dimana acara ritual memecahkan instrument musik dijalankan. Kalau dkt Malaysia ni gua tak jumpa lagi setiap akhir persembahan bandboy kasik pecah semua barang, paling kokak pun baling pick gitar dgn stick dram, yelah manataknya nirvana sekali konsert dibayar riban riban, pecah kan mlm ni konsert esok dh boleh beli baru, band kita setakat dibayo 30hengget apajadah nak pecahkan gitar jenama squire, baru putus tali gitar je dah mengamuk mcm tenuk kah kah kah

2.Stroked: a tribute to is this it

album pertama the strokes yg di cover semula oleh band indie. Boleh didownload secara percuma di website Stereogum.
Pening jugak dengo band indie dlm album ni kalau telinga tak betul betul art, jenis art yg mcm gampang kah kah kah

Nota tapakaki:

Ok ok gua mengaku gua suka jugak dgn album cover Kristal bollywood kah kah kah

No comments: