12 February 2011

MENTOR



sedang gua search search sana sini dalam user user Multiply gua terjumpa balik band ni.

haaa band crossfire dgn ekamatra mmg tak boleh dinafikan ke'legend'nan nya di batu pahat dalam scene rock kangkang. Ada satu lagi band batu pahat yg sepatutnya diberikan perhatian, band ni dinamakan Mentor, rilis album tahun 1997 dgn label life rekod, album diterbitkan oleh haron bpr.

Budak budak ni dulu main band kerja kawen, budak budak azam studio bukit pasir, studio jaming yg selalu gua jaming seawal gua join scene rock kapak. Ada gossip yg gua pernah dgr masa album ni dirakamkan semua lagu dah siap dimainkan oleh sessionist, cuma vokalis je yg masuk studio nyanyi, bandmate lain cuma masuk studio amek gambo hensem hensem tampal dlm inlay keset dan poster, lps tu buat videoklip atas bukit yang mana drummer ketuk angin manakala pemain gitar eksen goreng goreng gitar sepatah haram pun tak ada cable cucuk dekat amplifire!!!
Ini adalah salah satu penyebab mengapa gua quit sene rock kapak!!! Tak true!!

Seriusly gua mmg rindu zaman zaman tahun 95-97 dulu, zaman gua mula mula kenal muzik rock, zaman zaman gua main gitar bawah lampu jalan ditemani budak budak dadah taman nira. Demmm gua rindu sial!!!!!!!!!!

yg celakanya gua search punya search takjumpa pulak diapunya mp3 utk didownload dan juga tak ada video diorang dkt youtube.

bila Js Kevin meninggal dunia, Life rekod ada keluarkan album tribute utk beliau. Salah satu lagu yg terdpt dlm album tersebut adalah lagu yg pernah dinyanyikan oleh band Mentor berduet dgn vokalis band >>> Fahrenhiet <<<.
So ni aja yg gua boleh jumpa mcm mana lebih kurang lagu band Mentor dgn versi baru.SEKIAN

No comments: