12 February 2011

KASIH ORANG MUDA

Sesekali mood gua nak menaip datang tiba tiba byk pulak gua post. Gua ada beberapa benda lagi nak taip ni, tapi memandang kan gua bukan seorang jaga maka time utk tido dah sampai ok.

Haa lagi sAtu, cerita Catatan Seorang Kerani gua stop sekejap sebab mood dkt tempat kerja sekarang tengah mcm gampang. Gua aritu bergaduh dgn manager kompeni, gua gelarkan dia manager bengap. Pangkat tinggi, gaji beso tapi bengap, pelik gua mcm mana kompeni boleh bagi dia pangkat manager, gua syak ini ada kaitan kipas mengipas gosok menggosok sampai kilat.

Mcm gini cerita nya, kerja dah melambak, gua sorang je yg menaip data dlm komputer, nak suruh gua kerja cepat tapi PC slow mcm gampang model sistem window apa cibai tah org dah tak pakai lagi dah buang dlm parit. Bila kompeni update sistem baru PC gua dah tak kompitible/sesuai, PC nak kena upgrade kasik tukar baru, gua awal awal dah bgtau dgn dia ini barang kalau bikin dkt PC lama sure tak jalan, kalau jalan pun slow gila dan gua takut tak dpt kejar datelie akhir bulan.
Bila dah cuba sistem baru tu mmg sah slow gila, dia degil dia suruh jugak gua pakai PC tu mcm suruh gua tunggang kuda kasik mati.
Bila month end gelabah, kerja banyak tangguh, byk yg lambat, yg gua naik angin bila dia ckp gua sengaja buat buat lambat sbb nak claim OT walhal gua tiap hari tkde OT pun balik kerja sharp sharp, apa lagi gua terbako gua amek file yg belambak atas meja gua kasik hempas satu kali berterabur atas lantai, gua terus pegi klinik amek Mc hammer 3hari, pung pang pung pang gua mengamuk dpn manager bengap. Kompeni beso untung riban riban bilion bilion boleh ke dia ckp takde bajet tukar PC baru!! pehhh mmg cibai kiaa!!!!

Lps 3hari gua naik kerja gua tengok atas meja gua tersergam PC baru siap monitor skrin nipis. Bila gua on kan masuk je operating system gua jadik kelu lagi..... haram jadah!!!! bukan ke skrg dah pakai window 7 ke!!!! window XP service pack 1 pulak tu!!!Jadah!!!

Tapi sedap jugak ehh time menaip kerja skrg dah boleh layan mp3 dkt PC.SEKIAN.

No comments: