12 February 2011

BUAT TERUS



Terus terang gua nak katakan di sini yg gua mmg suka akan stail muzik dan ingin bermain stail muzik sebegini. Tapi apakan daya skil permainan gitar gua yg ala melukut di tepi gantang mmg tak mampu gua bermain sebegitu. Tapi kalau dpt main at least ada sedikit persamaan song structure pun dah cukup ok jugak kan, bukan nak copycat tapi sbg panduan.

Gua bukan reti sgt nak ckap pasal hal hal muzik yg teknikal ni sbb gua bukannya ada sijil sekolah muzik yamaha mahupun berkele pun.

Nak kata laju sgt pun tak, ganas sgt pun tak tapi bila dgr sedap sedap je dkt telinga. Struktur lagu yg odd timing tu yg memukau hati gua nak bermain sebegitu.

Gua skrg tgh mengumpul riff gitar seberapa banyak yg mungkin. Sbb kalau nak main ala band tersebut memerlukan idea yg banyak. Tapi bila dah ada byk riff bila nak menyambungkan riff riff tersebut amat susah sekali dan kedengaran amat sumbang, mcm tak kena je diapunya flow lagu tu.

Ok gua mmg taknak buat lagu yg terlalu melodik sgt, biar short and sweet, bila perform lagu tersebut terasa amat puas dan mantap.

Oleh itu gua memerlukan rakan rakan band mate memberikan sumbangan idea yg serius dan penuh minat. Tanpa lu orang siapa lah gua ini, kita amat memerlukan antara satu sama lain tau!!!

AAhhh cerita banyak pun tak guna, amek gitar prektis sebaik mungkin. Kalau cakap je tapi tak buat pun tak guna jugak, tak gitu!!!

No comments: