13 October 2011

Harimau Malaya Giginya Tumpul.

Maka:

Inilah dia sejarah kerasukan ranking Malaysia dalam arena bolasepak seantarabangsa.

Tertanya-tanya;

Tahun 1993; Adalah tahun terbaik bagi pasukan bolasepak negara kita. Ken Worden pada masa itu kerap menyusun formation 3-5-2. Attacking midfield. 3-5-2; final Champions League 2005, Liverpool vs AC Milan. Tengok macamana team tu boleh kejor balik. Cuba kaji balik empat team terakhir yang layak ke Piala Dunia 2002.

Tahun 1996; Zaman Bro Wan Jamak Wan Hassan. Masa tu aku follow-up penyerang yang bernama Idris Abdul Karim (Johor FA). Masa tu umur dia 19 tahun. Tua setahun daripada aku. Tengah sibuk Piala Tiger. Daripada ranking 106 terus ke ranking 96. Bro Wan Jamak terus gagah sampai ke tahun 1997. Ranking terus naik ke angka 87.

Tahun seterusnya; *Bloop*... *Bloop*... *Bloop*... Enam atau tujuh jurulatih sudah berlalu. Sekarang, K.Rajagopal sedang menjenterakan pasukan Harimau Malaya.

Apakah masalahnya dan nak selesaikan di peringkat mana? Adakah dari pemain? Jurulatih? Atau pengurusan FAM? Renung-renungkanlah :)


Dan kepada Abang Tora. Bolasepak memang Gay. Kahkahkahh.....

3 comments:

tora corgan said...

puiihhh petik nama gua!! kah kah kah

NEOFISHY said...

Ada correction sikit Abg Dozo....Idris Karim bukan penyerang, dia midfielder, atau lebih tepat attacking midfielder...gaya permainan mcm Khalid Shahdan dan juga Andrea Pirlo....dan smpai sekrg dia masih main untuk negeri sembilan, dan masih menakjubkan!

Abang Dozo said...

wah... terima kasih di atas pembetulan tersebut :)