02 July 2011

PENGALAMAN SAYA DENGAN KEJADIAN BUNUH DIRI




Ahad minggu lepas seperti biasa gua balik ke JB setelah meghabiskan masa bersama keluarga dan kawan kawan di BP.
Sebelum keluar drp bando BP gua pusing pusing dulu carik makan tapau balik JB, dan hasil nya amat menghampakan, gerai Odeon makan dah habis, sup sitam tutup, mee racun tutup, asam pedas sebelah catahay baru nak hiris bawang dan lontong satay paso bukak time pagii je, sempat jugak gua fakk kan peniaga peniaga BP dlm hati.

Gua dgn hati membara terus ke pandu lalu MCd taman U seri gading, ok gua kasi bold McD SERI GADING!! Celaka diorang dah bukak McD dkt sini!!

Pap ! pap ! pap ! bunyik gua karate dashboard kereta jepun, ini lah antara sebab mengapa gua malas nak lalu masuk highway yong peng sbb parit yaani takde restoren segera pandu lalu kah kah kah

Setibanya gua dkt area machap kedengaran ringtone lagu yg mcm gampang, lagu anuar zain, satu sms masuk hp bini gua, bini gua baca kejap lagi bini gua start gelabah, “apahal???” gua bertanya gaya brader brader
“samsul nak bunuh diri” kata bini gua suruh gua keluar tol skudai terus pegi rumah kakak ipor gua dkt tmn perling

Highway dari machap sampai skudai menyaksikan pemanduan gua yg sungguh mantap, mana yg boleh gua cilok gua cilok, tak boleh potong gua kasik potong, ferari, lambogini, kereta katak semua makan asap gua.

Sesampai gua dkt rumah akak ipor, gua tgk suasana senyap suci je, takde kereta polis, ambulan apatahlagi van tv3.

Gua dan bini terus meluru kedlm rumah, gua tgk semua org tengah duduk dkt meja makan.
“apacerita ni” bini gua bertanya
“tak jadi” kata akak ipor gua sambil menunjuk muncung kearah anaknya si samsul yg tadi yeyokohh nak bunuh diri sbb kena tipu dgn awek, sedang menyuap nasik kedlm mulut.

Gua dah agak dah ni mmg celaka punya bunuh diri! Gua jadik membara, ni haram jadah nak bunuh diri apa yg poser sgt nak sms sms ni, terus terjun je la kan senang habis cerita. Konon konon lu nak tunjuk true, cinta abadi yg true konon, takpayah lah nak tunjuk lu punya true dgn gua, true kepala butoh!

Tak kemana lu punya true brader!!! Last last lu lapo lu makan nasik jugak!!!puihhh!!!

Pap ! pap ! pap ! gua karate meja makan sambil menyudu lauk ikan kembung masak kicap kedalam pinggan.
Mantap jugak malam tu gua makan nasik kah kah kah kah

1 comment:

NEOFISHY said...

wa dh ckp, ganas mcmana pun, grunge mcmana pun, punk mcmana pun, lu tetap makan nasik gak....

jdah makan nasik...