31 January 2012

STEREOLOQUE



wa lost count kali terakhir gua beli cd ori artis tempatan, kalau tak silap cd Disagree kah kah kah kah

-----------------------------

wa tak berani nk kata ni album yg bagus drp Monoloque sbb gua bukan ada degree lepasan Berkele kah kah kah

------------------------------

ok seriusly gua seronok mendengar album ni, bunyik pun mmg standed utk keluar radio dan juara lagu.

loque dikenali dari band butterfingers yg mmg power tu, tapi gua mmg ada masalah dgn bunyik gitar loque selepas album kedua butterfingers butter worth pushful, bunyik terlampau nipis, dan tenggelam dlm mixing, diapunya distortion alahai sayam mcm pijat.
Gua fikir takkan lah loque tu torek telinga dia tak dengo bunyik gitar yg mcm pijat tu, jadi gua bersangka baik yg loque mmg nak sound gitar mcm tu agaknya lahh.

bila keluar album ni gua suka balik dgn tone gitar loque yg warm dan tebal dan mampat(pehh dh mcm brader brader foeum gitar ckp lahh kah kah kah) gua pendekkan cerita dkt sini memang bunyik ELEKTRIK GITAR tau bukan bunyik gitar seperti seruling tau kah kah kah

tapi gua rasa lahh album ni disiapkan secara tergesa gesa, sbb lagu pun ada 8 je, 2 lagu yg dah popular meletop dkt radio kekanda adinda dan tiada kata secantik bahasa nak mengekalkan momentum supaya org ramai tetap ingat dgn monoloque, so kena kuar album cepat cepat, jadi kalau nak buat lagu yg lagi power mgkin makan masa dan duit sampai bertahun nak siap 1 album.

di sini gua nak pesan la pada loque, lu takyah nak rush sgt buat album ni, nnt final product lu tak perfect, kelam kabut, hati tak senang.

Lu tgk mcm band doom gua, dah berapa tahun ditubuhkan lagu baru siap 4bijik, rekoding studio punya duit pun takde lagi tapi ada hati nak tour Sweden kah kah kah kah!!! SEKIAN


NOTAPAKAKI:

boleh didapati di toko musik Speedy Video seluruh negara

1 comment:

Ahmad Tongkeng said...

HOI seruling seruling jangan bawak padang.. putus kepala kanggggg