26 May 2010

SEMALAM I CALL U, U TAK ANSWER



Apa yang lu orang nampak kat atas? Nombo 4D dengan bermacam segala D, D cup jek takde kan?

Akhbar yang lu orang tengok ni lah akhbar yang sentiasa melaung-laungkan tentang masalah sosial dan bermacam lagi masalah lain yang melibatkan rakyat Malaysia.

Antaranya tentang Black Metal yang digembar-gemburkan sebagai satu anasir tidak sihat ataupun menyesatkan.

Tanggal 31hb December 2005, kumpulan rock yang aku anggotai iaitu Crestfallen, mendapat jemputan untuk bermain gig pada malam tahun baru. Petang tu aku, Tora, Ajib Malbari dengan Uda bergegas ke KL untuk memenuhi undangan tersebut. Enol dah tunggu kitaorang kat KL, dia awal-awal dah hoyeh-hoyeh 2 3 hari sebelum tuh. Dengan disertai hujan lebat sepanjang perjalanan, ke'excited'an kitaorang masa tuh tak dapat disangkal sebab gig yang akan dibuat menghimpunkan antara band-band yang dasyat dalam scene hardcore/punk antaranya Devilica, Cassandra, Uphold, Restraint, etc...sedangkan kitaorang masa tu hanyalah band kampung. Kira ni merupakan pendedahan yang sangat baik untuk band kami.

Sampai dah hampir malam, dan gig belum start lagi. Ramai orang yang datang gig tuh, hampir 800-900 orang...bayangkan rumah kedai nak menampung orang yang ramai macam tuh. Tak lama selepas tuh, show pun bermula. Aku tak masuk lagi sebab orang terlalu ramai. Dalam aku duk duduk tengok sekeliling, aku perasan sorang mamat yang pakai macam style polis tengah under cover. Tak lama lepas tuh 3 4 orang datang, lepak kat kedai mamak dekat dengan area gig tuh tengah berlangsung.

Pada saat Devilica tengah beraksi, polis serbu tempat tuh, luckily aku, Tora, dan Enol sempat lari.

Dipendekkan cerita, esoknya, keluar dalam akhbar kat atas tuh tentang gig black metal diserbu dan hampir 600 orang di tahan. Bermacam cerita mengarut antaranya terjumpa satu buku yang mengandungi unsur black metal dan sembahan kambing untuk dikorbankan. Merepek dan mengarut. DAN MENIPU 100%!

Cerita dalam akhbar kat atas memang mudah mempengaruhi masyarakat, dengan tag line "Akhbar Tabloid Paling Laku Kat Malaysia", sapa yang tak terpengaruh!

Apa yang korang tengok adalah akhbar yang sama yang kononnya menunjukkan mereka adalah pejuang kepada kebenaran. My ass!

4 comments:

Anonymous said...

ni lu marah kedai nomor ke surat kabar???

tora corgan said...

hahahahaaa nasib baik i ada ilmu santet, polis tu tak nampak i!!

tora corgan said...

aiseh dia bukan marah dia nak tunjukkan henpon dia dah ada kamera sekarang hahahahahaa

NEOFISHY said...

qd, wa marah kat Boonsak sbb masuk final dan malaysia kalah final piala thomas (*walaupun wa tak tengok)

tora, jadah lu semua pecah lobang ek? wa mkn kang femes emes lu karang haaaaaaaa...hahah