11 May 2010

... Dan Kegelapanlah Yang Meneranginya

Di sebalik keheningan biru, perlunya sedikit kegelapan bagi menghitamkan kecerahan di sini.....

Dokumentari ini menceritakan tentang Norwegian Black Metal. Antara bapak-bapak Black Metal yang telah ditemubual adalah Encik Varg "Count Grishnackh" Vikernes yang masih berada di penjara kawalan maksimum setelah dijatuhkan hukuman penjara selama 21 tahun bermulanya dari tahun 1994. Ia juga membongkar tentang di sebalik pembakaran gereja-gereja dan pembunuhan-pembunuhan yang telah dilakukan dan terus dilabel oleh media-media kepada mereka sebagai "Satanists" di awal 90-an. Versi sebenarnya adalah berlainan dengan apa yang telah ditabloidkan. Ia juga memfokuskan tentang persekitaran, budaya, salah-silah, kebangkitan, penerusan genre dan orang-orang yang telah menciptanya.

Nak kata dokumentari ni best recommended... Entahlah. Flow perjalanan dokumentari ni memang moody, ambient dan gelap..... Kalo aku recommendkan dokumentari ni pada vokalis kumpulan Kathran, mau dia beli piano corong besor banyak-banyak pastu jadi artis black metal solo dan seterusnya dieksklusifkan di dalam web ohartis,com.

Dapatkanlah stuff ni kalo nak tau lebih lanjut. Sekian.....

1 comment:

NEOFISHY said...

damn, mana abg dozo dpt ini produk....cool nih....atleast kita tau apa cerita sebenar dpd baca tabloid yg dipaparkan....cara mara....kalau sudi abg dozo bleh rip kan....kalu sudi lah....hahha