22 July 2013

TAND)))AS

Saya memang jarang berak. Kadang-kadang 3 hari, sekali berak. Doktor kata itu normal. Faktor pemakanan dan sistem penghadaman tu sebab saya jarang berak. Doktor kata makan betik dan pisang untuk elak sembelit. Ada segelintir orang yang sistem penghadamannya cepat, lepas satu jam makan terus rasa nak berak. Itu pun satu masalah juga. Lepas makan mesti nak cari jamban. Macam kita yang duduk dekat Malaysia ni senang nak cari tandas. Walaupun kadang-kadang tandas tak berapa elok tapi masih boleh berak dan cebok. Saya membayangkan kalau kawan saya duduk di India, fasiliti tandas ni memang nadir nak jumpa. Kalau dia berani boleh berak macam ni


2 comments:

petite girl said...

True! Unlike India, we at least have toilets!

Kawan I study kan India, dia kata normal je jumpa faeces tepi jalan.

Ahmad Tongkeng said...

I did not write this.

This is from Jojo Joget a.k.a Mat Sewel a.k.a Mat Tiga Suku a.k.a Mat Karung Guni.