24 January 2013

Agensi Mencari Pasangan Sebantal



          Di tengahari yang hening ketika hari semua Melayu cuti umum, kawan aku Azdi Don Coyote tunjuk aku satu halaman cari jodoh ala Cupid Dot Com. By the way aku baru tau Malaysia pun ada jugak page cari jodoh macam ni namanya Cupid-Melayu.com.gov.

Nama page kawan aku tunjuk tu adalah CARI JODOH Muslim Online. Jadi kat situ dah jelas pengkhususan dibuat kepada Meleis aje. Walaupun ramai Muslim kat Malaysia juga terdiri dari golongan Kimmak dan Nyonya, tapi yang tempel gambar nak cari pasangan dalam page ni semua golongan Meleis.

Aku tak ada nak cakap apa lah pasal ni. Aku tak nak negative sangat sebab pihak yang usahakan page ni sebenarnya harus dipuji sebab niat mereka nak bantu orang yang masih forever alone sampai sekarang.

Tapi bila melihat gambar-gambar dalam page tu dari mereka yang kesunyian inginkan teman, hati kecilku tak dapat menahan dari terkucil senyuman humor.

Oh Melayu, selain Sabul, Tupah dan Melayu Boleh, page ni juga boleh dijadikan bahan hiburan ringan sewaktu deadline kerja hampir tamat.

Please to enjoice.

P.S - Kalau pressure awak teruk sangat, aku syorkan baca komen kat setiap gambar tu. Especially gambar yang last sekali ni.


Teman dari seberang.

Macam mengelat tak nak bagitau berat badan aje.

Ok.

Sekurang-kurangnya dia jujur dalam bergambar.

Antara ramai-ramai, dia ni dapat rating paling tinggi sekali.

Aku harap Wan Toppa bukan nama betul dia.

STEADY pengimpal!!

No komen.



2 comments: