05 December 2012

A Father's Apology, Mobbed style!!


Wa came across show ni masa tgh browse channel Astro. Nama show ni Mobbed. Firstly wa perasan si Howie Mandel jek sbb dia ni antara host yg kira orang respek la. So bila dia showed up, wa concentrate la pasal wa rasa kalau dia ni buat show, mmg ada something la, mcm Jimmy Kimmel or David Letterman.

Luckily, show tu baru start. Wa follow la dari mula. Ok, basically rancangan Mobbed ni ialah show berkenaan reality show dimana sesiapa yang ada hal atau masalah atau rancangan masa depan atau apa2 je lah yang diaorang nak rancangkan, akan kontek producer Mobbed ni, which is Howie Mandel tu sendiri dan Howie Mandel akan buat satu plan yang melibat kan tarian flash mobb untuk menjayakan rancangan si polan si polan ni. That's the basic idea of Mobbed.

Dalam episod bertajuk "A Father's Apology" ni, dia menceritakan seorang bapak, Ion Buliano yang dah mengabaikan tanggungjawab dia sebagai seorang bapak lepas dia dan bekas isteri, Cheryl bercerai. Seperti biasa, dalam setiap perceraian, yang menjadi mangsa ialah anak-anak. Dalam kes Ion dan Cheryl, yang jadi mangsa ialah Meagan, anak sulong diaorang. Yang menjadi kekesalan buat Ion ialah, lepas bercerai, dia tak dapat nak menumpukan perhatian dia kepada Meagen. Dia takde masa ulang tahun anak dia, dia tak ada masa boyfren anak dia ajak dia ke majlis PROM, basically dia tak ada masa Meagan betul-betul memerlukan dia. So secara zahir dan batinnya, dia rasa sangat bersalah dan dia kontek si Howie ni untuk rancang satu Mobbed untuk anak dia.

Wa suggest untuk semua family man luar sana, untuk follow cerita ni. The best part is, Mobbed ini bukan untuk Meagan jek, tapi jugak untuk Cheryl.

Wa sertakan link torrent ni untuk korang download dan tengok cerita ni sebab it's worth to watch. Really, really worth it.


Kalau sesapa takde torrent, sila carik kat memana2 (google) camne nak download cerita "Mobbed : A Father's Apology Series 1 Episode 2". Believe me, walaupun ini reality show, tapi memang worth it tengok.

Imagine this is happening to your family, what would you feel?


Happy for you Meagan. Live happily ever after after this ok?

No comments: